Ako začať podnikať

Rozmýšľate nad tým, že by ste začali podnikať? Ak neviete ako na to, máme pre vás tie najdôležitejšie veci, na ktoré by ste sa mali zamerať od prvého momentu.

Namiesto originálneho nápadu stavte na istotu

Často sa hovorí o tom, že na podnikanie potrebujete originálny nápad. Samozrejme je to pravda, ale len do určitej miery. Originalita nevyhnutne neznamená priniesť niečo nové, čo tu ešte nebolo. Ide skôr o to priniesť to, čo tu už je, no novým spôsobom. Neveríte?

Možno sa to nezdá, ale napríklad iPhone nie je originálny produkt. Telefóny tu boli už aj pred uvedením iPhone na trh. Taktiež internet v telefóne, dotyková technológia, dopyt po mobiloch, hudbe, pripojení na internet… V spoločnosti Apple iba skombinovala všetky “vychytávky” dokopy, inovovali a vznikol z toho obľúbený iPhone, ktorý sa vám môže zdať úplne originálny.

Kopírujte

Ak si ešte stále myslíte, že na úspešné podnikanie potrebujete mať jedinečný nápad, ktorý ešte nikto nepriniesol, možno by ste mali svoj postoj prehodnotiť.

Na Slovensku je mnoho úspešných projektov, ktoré nie sú vôbec originálne. Tieto projekty priniesli z Ameriky a prispôsobili ich pre potreby slovenského trhu. Skvelým príkladom sú zľavové portály, ktorých hlavná podstata je v zahraničných krajinách roky známa.

Všetko, čo potrebujete, je porozhliadnuť sa v zahraničí po úspešných produktoch a myšlienkach. Potom odhadnúť ich potenciál na slovenskom trhu, mierne upraviť a implementovať.

Poznajte potreby zákazníkov

Často to nie je len o originálnom nápade, ale o tom, čo vyžaduje trh. Tam, kde nie je dopyt, sa ani skvelý produkt nepredáva. Ani keby mal ocenenia a bol špičkový vo svojej triede. Ak oň zákazníci nemajú záujem, tak oň jednoducho záujem nemajú. Aj napriek vysokému marketingovému rozpočtu a rozsiahlej kampani, úspešný implementácia produktu na trhu často zlyhá.

Otázku, ktorú by ste si mali klásť je, či existuje dopyt po vašom produkte alebo službe a či viete svoju cieľovú skupinu vhodne osloviť.

2 oblasti, v ktorých sa potrebujete zlepšiť

Kľúčovým je najmä marketing a predaj, pretože biznis bez zákazníkov nemôže prežiť. Vašou prvoradou úlohou je od samotného začiatku získať čo najviac zákazníkov, ktorí vám budú tvoriť príjem. Bez nich by ste to zakrátko mohli zabaliť. Čo je kyslík pre ľudí, to sú zákazníci pre podnikanie. Zamerajte sa najmä na schopnosť zistiť potreby a túžby ľudí, následne navrhnite riešenia ich problémov. Nezabudnite taktiež stále napredovať v osobnej, ale i sprostredkovanej komunikácii.

Ďalej sa dostávame k produktivite. V začiatkoch má veľa podnikateľov tendenciu robiť všetko, a poriadne vlastne nič. Nezabúdajte, že deň má len 24 hodín a ani o sekundu viac. To, ako ich využijete a čomu ich venujete, bude mať vplyv na vaše výsledky. Napríklad, ak nemáte web a budete si ho chcieť vytvoriť sami, zaberie vám to množstvo času, ktorý by ste pritom mohli venovať vytvoreniu stratégie, ako získať nových zákazníkov. Dobre si preto premyslite, kam investujete svoj čas. Určite si za priority veci, ktoré vám budú prinášať najväčší úžitok v efektívnom podnikaní.

Uľahčite si prácu

Všetko je možné robiť viacerými spôsobmi, minimálne dvomi. Ťažko a zdĺhavo, alebo ľahko, efektívne a rýchlo. Napríklad faktúry môžete vystavovať ručne zakaždým keď niečo predáte, môžete ich ručne zadávať do tabuľky alebo využiť oveľa efektívnejšie postupy, ktoré vám uľahčia prácu a ušetria čas. Môžete si zabezpečiť program, ktorý takmer všetko spraví za vás, s ktorým budete mať  nie len vystavovanie faktúr oveľa jednoduchšie, rýchlejšie a bezproblémové.

Bojíte sa, že by vám zabralo veľa času naučiť sa robiť v programe? Aj na to sú viaceré riešenia: školenia so skúseným konzultantom, ktoré je v úvode častokrát zadarmo alebo za Vás všetko spraví skúsený účtovník. Je možné, že tým, že si budete svoju účtovnú agendu viesť sami ušetríte, pozor však na to, aby ste si svoje podnikanie nesťažili.

Verím, že teraz už viete, ako začať efektívne podnikať. Prajem Vám preto veľa úspechov.

Program Money si môžete vyskúšať na mesiac zadarmo

Stiahnuť ZADARMO!


 

Naša stránka využíva súbory cookies, aby sme Vám uľahčili používanie webu pri budúcich návštevách. Ukladanie súborov cookies môžete kedykoľvek odmietnuť v nastavení Vášho webového prehliadača. Viac informácií..

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close