INZEP CENTRUM

Inzep má v Money S5 bezpečného spojenca nielen v období zvýšeného dopytu.

Spoločnosť INZEP CENTRUM sa od roku 1990 zaoberá predajom a zásobovaním firiem ochrannými a bezpečnostnými pracovnými pomôckami, odevmi a spotrebným zdravotníckym materiálom. Prevádzkuje tri maloobchodné predajne a vlastnú šijaciu dielňu.

Implementácia Money S5 prepojila malo aj veľkoobchod a uľahčila prácu s individuálnymi cenami pre rôznych zákazníkov. Vďaka PDA čítačkám a zmenám procesov sa mnohonásobne zvýšili kapacity expedície objednávok.


Spoločnosť: INZEP CENTRUM, s.r.o.
Počet zamestnancov: 50
Odvetvie: veľkoobchod, maloobchod, e-shop s ochrannými a pracovnými pomôckami
Webová stránka: www.inzep.cz
Použité riešenie: Money S5
Použité moduly: Účtovníctvo, Fakturácia, Sklady, Expedícia, Mobile, Predajňa SQL, XLS Import, Business Intelligence
Dátum implementácie: 2009 – Money S5 s Predajňou SQL
2019 – riešenie skladov Mobile S5

Kľúčová požiadavka: mať všetko v jednom systéme

V máji, v roku 2009 implementovala spoločnosť INZEP CENTRUM systém Money S5 aj s prepojením k pokladničnej časti Predajňa SQL, ktorá je určená pre maloobchodný predaj.
Počiatočné nastavenie Money S5 bolo pre účtovníkov nezvyčajné a náročné, ale veľmi rýchlo všetci ocenili, že všetko majú v jednom systéme. Odbúrali excelovské tabuľky, poznámky na papieroch aj to, že pri fakturácii zákazníkom už nemusia vyhľadávať dohodnuté ceny.

Konateľ Zdeněk Dvořák využil možnosti otvoreného riešenia Money S5 a zvládol programátorskú certifikáciu. To mu umožnilo, aby si mohol Money S5 ešte viac prispôsobiť svojim potrebám.

Riešenie: nasadenie modulu Mobile S5 s mobilnými PDA čítačkami čiarových kódov

Pred dvoma rokmi bol na roadshow ERP Money predstavený modul pre riadenie skladov. Nasledovala referenčná návšteva veľkého špecializovaného e-shopu.

„Uchvátila ma rýchlosť vybavenia objednávky, nielen samotného nachystania, ale aj následného balenia a expedície“, hovorí pán Dvořák.
„Rozhodlo to, keď som videl, ako po uložení dokladu vybavenej objednávky na baliacom pulte, vybehla z jednej tlačiarne okamžite faktúra a z druhej štítok pre dopravcu a tiež množstvo balíkov, ktoré behom tej krátkej chvíle, čo sme sa pozerali, dokázali pripraviť k odoslaniu.“

Zdeněk Dvořák
konateľ INZEP centrum, s.r.o.

Nasadenie modulu Mobile S5 s mobilnými PDA čítačkami čiarových kódov bolo ďalšou veľkou zmenou. S tým sa menila dispozícia skladu, zaviedli sa skladové pozície a spôsob expedície aj príjmu tovaru.

„Nedávno sme si nechali doprogramovať možnosť príjmu tovaru až z troch objednávok na dodávateľa naraz, v rámci jedného kroku,“ popisuje pán Dvořák.

Pri objednaní tovaru zákazníkom sú objednávky z e-shopu automaticky importované do Money S5 a zaradené do poradia, na spracovanie. Vlastnosťou systému je možnosť nastaviť priority vybavovania objednávok (pickovanie zo skladu), podľa voliteľných parametrov. V spoločnosti INZEP CENTRUM sa objednávky radia podľa druhu prepravy tak, aby ich bolo možné pripraviť na určitú hodinu, kedy má daný prepravca zvozový čas. Túto prioritu je možné dynamicky meniť podľa aktuálnej situácie.

Objednávky sú načítané do PDA čítačky. Tá následne navedie skladníka k jednotlivým skladovým pozíciám, na ktorých je objednaný tovar uložený. Objednávky sú ukladané do plastových prepraviek označených čiarovým kódom. Čiže každá vychystávaná objednávka je pevne zviazaná s konkrétnou prepravkou, čo je dôležité pre následný krok kontroly, balenia a expedície.

„Chceli sme mať rôzne veľké prepravky a používať ich podľa toho, aké položky sú na objednávke. Prax ukázala, že aj keď si niekto objedná jedno balenie jednorazových rukavíc a štuple do uší, je praktickejšie dať to do väčšej prepravky. Prepravky potom môžeme ľahko skladať na seba a ušetríme dosť miesta,“


dodáva pán Dvořák ďalší praktický poznatok.

Prvú kontrolu správneho vychystania objednávky zabezpečí PDA čítačka, kedy aplikácia farebne označuje naplnenie, alebo nenaplnenie požadovaného počtu kusov v objednávke načítaním čiarového kódu. Následne po dosiahnutí správneho počtu dovolí skladníkovi pokračovať k ďalšej položke.

Výsledok: v spoločnosti INZEP CENTRUM zaviedli dvojúrovňovú expedíciu

Po pripravení objednávky skladníkom je prepravka s tovarom predaná pracovníkom expedície. V rámci balenia prebieha ďalšia kontrola, opäť s využitím čiarových kódov a PDA čítačiek. Objednávka prijatá od zákazníka je prevzatá do faktúry, ktorá je po kontrole položiek a množstve automaticky vytlačená spolu s balíkovým štítkom prepravcu.

Veľký bonus: skrátenie doby inventúr

Zavedením čiarových kódov dokázali skrátiť dobu vykonávania inventúry z piatich dní, na tri a tento rok si chcú trúfnuť na inventúry v priebehu dvoch dní. Táto ambícia so sebou nesie investície do patričného počtu PDA čítačiek, ktorými sú vybavení nielen na centrálnom sklade, ale tiež na všetkých maloobchodných predajniach. Pre toto krátkodobé použitie spoločnosť INZEP CENTRUM využíva krátkodobý prenájom licencií Mobile S5 od SOLITEA.


  • Skrátenie doby inventúry z 5 dní na 3 dni.
  • Zvýšenie dennej kapacity expedovaných balíkov na jedného človeka z 10 na 50.
  • Eliminácia chýb v dodávkach – 0 chybne vybavených objednávok.

Záver: Poriadok v sklade ocenia všetci

Money S5 dokázalo rásť s firmou a stále ponúka ďalšie možnosti uľahčenia a zefektívnenia práce.

Zmenou zavedených obchodných procesov spoločnosť INZEP CENTRUM obstála nielen v dobe zvýšeného záujmu na jar tohto roku, ale aj teraz, keď sa stále väčšia časť predajov uskutočňuje on-line.

„Dokážeme obslúžiť ako svojich veľkoobchodných zákazníkov, interné závozy do výdajných automatov, ale aj rastúci počet „malých“ objednávok. Aktuálne zvládame mesačne vybaviť cez dvetisíc objednávok z e-shopu a neobávame sa ďalšieho rastu,“ zakončuje pán Dvořák.

INZEP centrum využívá