Skryť menu
Skryť formulár

SATUR TRAVEL

Keď v internetovej dobe staviate na osobnom kontakte.

Satur Travel je najväčšou slovenskou cestovnou kanceláriou na Slovensku, s ktorou každoročne cestuje do 150 krajín sveta 90 000 spokojných klientov. Na trhu cestovného ruchu bude čoskoro 100 rokov a v roku 2020 s ňou bude cestovať už piata generácia cestovateľov Slovákov. Teší nás, že pri svojej úspešnej podnikateľskej činnosti využívajú Money S4 a našli si čas na rozhovor s nami. Vyspovedali sme finančného riaditeľa Ing. Martina Kováča. 

Na trhu ste takmer 100 rokov, ako sa menia požiadavky zákazníkov na dovolenky? 

Požiadavky sa menia každým rokom a dnešný cestovatelia sú z roka na rok náročnejší. Cestovný ruch je veľmi dynamický a každý rok je pre nás takým malým prekvapením. Niektoré trendy vieme dopredu približne odhadnúť. No je tu vyžadovaná značná dávka flexibility, aby sme vedeli pružne reagovať na všetky zmeny trhu. 

Čoraz viac mladých ľudí, hľadá dobrodružstvo a cestuje ako sa povie "na vlastnú päsť", vnímate tento trend aj vy pri predaji dovoleniek?

Vieme o tomto trende, no na nákupe dovoleniek ho priamo necítime. Máme široké portfólio dovolenie a zameriavame sa na rodiny s deťmi a cestovateľov, ktorí oceňujú služby cestovnej kancelárie. Chápeme, že pre dobrodružné typy ľudí, je dnes oveľa jednoduchšie, aby si sami zohnali na internete letenky a ubytovanie, prípadne transfer. Aj toto je možný spôsob cestovania, no vyžaduje si aj veľmi veľa času, ktorý s plánovaním a organizovaním dovolenky súvisí. Na druhej strane je tu práve cestovná kancelária, ktorá zabezpečí, že na Vás na mieste čaká delegát, slovenskí animátori, či predpripravený harmonogram výletov a iných zážitkov. Vďaka tomu viete lepšie spoznať danú destináciu, ako keď idete na vlastnú päsť. 

O aké dovolenky je v poslednom období najväčší záujem? Ktorá destinácia je tohtoročným hitom? 

Horúcou destináciou na tento rok je Omán a Maroko, pre ktoré máme pripravené nové kapacity. Tieto destinácie nie sú až tak okukané a pre Slovákov sú pomerne nové. V porovnaní s minulými rokmi cítime väčší záujem o pobyty v Turecku. Tradičné je Stredomorie, teda Grécko, Severný Cyprus, Chorvátsko, či Taliansko. V poslednej dobe sa taktiež rozmáhajú poznávacie zájazdy. Kedy ľudia namiesto pobytu pri mori, spoznávajú nové krajiny a presúvajú sa. Obľúbené sú napríklad výlety do Škandinávie, či do západnej Európy. 

Ako dokážete obstáť v tak vysoko konkurenčnom prostredí, akým jednoznačne trh cestovných kancelárií? Aké sú Vaše silné stránky? 

Hlavne je to naša tradičná značka. Povedomie o našej značke je na Slovensku veľmi silné. Pomáha nám tiež to, že na Slovensku sme najväčšou cestovnou kanceláriou a máme tu tiež najväčšiu pobočkovú sieť. Klienti si tak vedia osobne zabezpečiť dovolenku takmer hocikde. Máme kolegyne a kolegov, ktorí predávajú zájazdy roky, takže vedia odporučiť vhodné miesta. Ale aj kvalitné animačné tímy, delegátov a sprievodcov. Mnohí klienti sa vracajú najmä kvôli nim, lebo vedia, že im môžu dôverovať. Klienti totiž často ani sami nevedia kam chcú cestovať a prídu so slovami "viete čo, vyberte mi niečo manželka chce ísť na dovolenku".

Je pre Vás väčšou výzvou nástup nakupovania dovoleniek cez internet alebo konkurencia? 

Nástup internetu cítime a intenzívne pracujeme na tom, aby sme predaj cez internet čo najviac rozvinuli. Dlhodobo sme boli skôr konzervatívna cestovná kancelária, ktorá predávala zájazdy cez priamy predaj. Na druhej strane vidíme, že internet je trend. Treba však povedať, že má svoje limity. Cez internet síce nakúpite, no ide len o výber z katalógu bez rady. Máme skúsenosť, že klienti pri výbere dovolenky, ktorá nie je malou položkou v rozpočte mnohých z nich, sa chcú s niekým poradiť a prejsť si viac alternatív. Vyžadujú styk s predajcom a internet je pre nich anonymný. Niečo si vyklikajú a je otázne či budú spokojní. 

„Klienti pri výbere dovolenky, ktorá nie je malou položkou v rozpočte mnohých z nich, vyžadujú styk s predajcom a internet je pre nich anonymný. “

„Money je moderný systém, ktorý vďaka svojej otvorenosti umožňuje pomerne ľahké prepojenie na iné systémy. “

Ing. Martin Kováč
finančný riaditeľ

Ako Vám pri práci pomáha Money?  

V rámci skupiny sme prešli na systém Money už pred dvoma rokmi. Pre nás je výhodou najmä to, že systém je pružný a modernejší, ako starý účtovný balík, ktorý sme využívali predtým. Ten nám neumožňoval zefektívňovať prácu účtovníkov. Vďaka tomu, že Money je veľmi otvorený a moderný systém, ktorý obsahuje všetko to, čo účtovníci potrebujú, nám postačuje ako jedna platforma pre všetkých. Vieme tak zlúčiť účtovníctvo v rámci celej Satur skupiny, kde je cestovná kancelária, doprava a ďalšie firmy, pričom všetky hovoria tým istým jazykom.  

Aké máte s Money ďalšie plány? Vidíte oblasti, v ktorých sa chcete ďalej rozvíjať a zdokonaľovať?

Chceme na Money, ako na modernej platforme ďalej stavať. Tento rok nasadzujeme portály Money na schvaľovanie obehu dokladov. V spolupráci s pánom Garajom pripravujeme zefektívnenie platieb, ktoré budeme robiť priamo z účtovníctva. Doteraz sme to nerobili, bola za tým väčšia manuálna námaha, ktorú by sme radi odbúrali a zefektívnili tak našu prácu. 

Money už máte, čo by ste odporučili ostatným v odbore, ak ho tiež zvažujú ale nie sú ešte rozhodnutí?

Money je moderný systém, ktorý vďaka svojej otvorenosti umožňuje pomerne ľahké prepojenie na iné systémy. Cestovné kancelárie zvyčajne majú svoj rezervačný systém, tak ako aj my a Money je pripravené doklady z rezervačného systému do seba naimportovať. Doklady nie je potrebné prepisovať, prípadne importovať cez iný systém, čo považujem za veľkú výhodu. Druhou veľkou výhodou je kvalitná podpora od konzultantov, ktorú ako účtovné oddelenie cestovnej kancelárie naozaj potrebujeme. Jednoduché veci riešime priebežne cez helpdesk, na komplikovanejšie si dohodneme osobné stretnutie. Money môžem všetkým ostatným len odporučiť.