ViVa

Keď firme ViVa prestalo stačiť Money S3, prešla na Money S5. Opäť chcela 100 % zákaznícky servis.

Spoločnosť ViVa, ktorá dodáva zariadenie do kúpeľní, dlhé roky používala účtovnícky systém Money S3. Lenže ako firma rástla, začala potrebovať robustnejší systém. Prešla na podnikový systém Money S5, ktorý jej umožnil pohodlnú správu veľkého množstva skladových položiek a rýchlu prípravu analýz a štatistík.

ViVa sa špecializuje na veľkoobchodné dodávky zariadenia do kúpeľní. Tovar si často kupujú developeri, ktorí ním zariaďujú kúpeľne v bytových domoch a ďalších veľkých budovách.

Zároveň ViVa predáva tovar koncovým spotrebiteľom, medzi ktorých patria aj známe osobnosti ako herec Juraj Kukura, hokejista Karol Sloboda alebo futbalista Ján Ďurica. Zákazníci si môžu vybrať z desiatok vodovodných batérií, umývadiel a mnohých ďalších doplnkov v bratislavskom a brnianskom showroome. Všetko potrebné si tiež objednajú cez e-shop.

Kľúčová požiadavka: rýchly systém

Keď v roku 2001 potrebovali v spoločnosti ViVa účtovnícky systém, zaobstarali si Money S3. Viac než desať rokov im dobre slúžilo a firme sa darilo. Neustále rozširovala ponuku a spracovávala väčšie objemy dát. Až raz prerástla svoj systém, ktorý je primárne určený pre malé spoločnosti.

Dodávateľ kúpeľňového zariadenia preto začal v roku 2012 hľadať nový softvér, v ktorom bude viesť rozsiahle skladové hospodárstvo a rýchlo spracuje pokročilé analýzy.

Riešenie: Prechod na Money S5

Marek Vágai, majiteľ ViVy, sa vtedy pozeral po rôznych riešeniach na internete. Po zvážení všetkých možností sa rozhodol nasadiť Money S5. Hlavným dôvodom bola dobrá skúsenosť s Money S3 a spokojnosť so zákazníckym servisom. Do ViVy totiž každý mesiac dochádzal konzultant zo Solitey a riešil klientove požiadavky.

„Komunikácia bola rýchla a bezproblémová. Za tie roky som vedel, že nášmu konzultantovi môžem dôverovať. Keď nám odporučil Money S5, išli sme do toho. Opäť som totiž chcel zákaznícky servis, na ktorý sa môžem spoľahnúť.“

Marek Vágai
majiteľ ViVy

Mnoho firiem z Money S3 prechádza na Money S4. V prípade ViVy však zákazník potreboval funkcie na mieru, a preto nasadil priamo Money S5. Vývojári Solitey do systému pridávali napríklad výmenu dát medzi agendami slovenskej centrály a českej pobočky. Vďaka tomu nemusia zamestnanci žiadne doklady prepisovať a nehrozia chyby. V brnianskom showroome tiež presne vidia stav centrálneho skladu na Slovensku a hneď vedia, či je tovar k dispozícii, alebo ho musia objednať u dodávateľa.

Prechod na vyššiu verziu systému bol hladký. Technici zo Solitey Money upgradovali cez víkend a v pondelok už pracovníci ViVy používali nový systém.

„Ovládanie Money S5 je takmer rovnaké ako pri Money S3. Vďaka tomu sa s novým softvérom naučili rýchlo pracovať aj zamestnanci, ktorí nie sú príliš technicky zdatní.“

Výsledok: rýchle analýzy na mieru

S podporou podnikového systému môže ViVa hladko rásť. Money S5 má prepojené s e-shopom, takže v systéme ihneď vidia, keď si zákazník niečo objedná cez internet. Dáta prúdia aj na druhú stranu – na e-shope sa vďaka tomu zobrazuje aktuálna skladová dostupnosť tovaru.

Obchod má k dispozícii pokročilé štatistiky, ktoré potreboval. Majiteľ si ľahko urobí prehľad napríklad o:

  • neuhradených pohľadávkach,
  • zákazníkoch, ktorí mu prinášajú najviac peňazí,
  • obchodných zástupcoch, ktorí najviac predávajú,
  • či predajoch podľa položiek.

Keď Marek Vágai potrebuje nový typ analýzy, jeho konzultant mu ju nastaví na mieru.

„Dát máme naozaj veľa. Keď som chcel predtým pripravovať stratégiu, trvalo dlho, než mi Money S3 spracovalo analýzy. Money S5 je omnoho robustnejšie a to isté zvládne za pol hodiny. Veľmi oceňujem, že sú reporty prehľadné a rýchlo z nich vyčítam, čo potrebujem.“

ViVa dodáva aj do Hornbachu. Ten od svojich partnerov požaduje, aby používali EDI – elektronickú výmenu dát medzi firmami.

„Spustenie EDI komunikácie bolo veľmi jednoduché. Od Hornbachu sme dostali heslá a konzultant nám nastavil všetko potrebné v Money S5, takže na EDI nepotrebujeme žiadny ďalší softvér. Keď nám príde objednávka, Money S5 automaticky vytvorí prijatú objednávku a vystaví faktúru. Tým nám šetrí dosť času.“

Zaujímavosťou je, že ViVa stále čiastočne používa Money S3. Money S5 je totiž určené pre väčšie firmy a z toho dôvodu je jeho súčasťou iba podvojné účtovníctvo. ViVa potrebuje funkcie na mieru, ale nemá povinnosť viesť podvojné účtovníctvo. Preto si spoločnosť na spracovanie jednoduchého účtovníctva ponechala Money S3. Oba systémy sú prepojené a dáta sa prenášajú automaticky.

Vo ViVe si okrem iného pochvaľujú, že keď potrebujú pripojiť napríklad novú pokladnicu, tak Money S5 nepadá. Situácia v okolitých firmách je odlišná. Keď pripojujú ďalšie pracovné miesto, ich softvér často záťaž nezvládne.

Dodávateľ kúpeľňového zariadenia využíva servisnú zmluvu najvyššieho stupňa Prémium. Vďaka nej má svojho stáleho konzultanta, ktorý sa o jeho systém stará už sedem rokov.

„Každý mesiac sa u nás na dve hodiny zastaví. Preberieme naše požiadavky na zmenu nastavení alebo úpravu systému. Vždy všetko vyrieši tak, aby sme boli spokojní.“

Záver: viac času na prácu

Do budúcnosti vo ViVe plánujú zefektívniť on-line biznis. Na svojich webových stránkach chcú zlepšiť zákaznícku zónu pre B2B partnerov. Každý klient má napríklad v Money S5 svoj individuálny cenník, ktorý po prihlásení na webe uvidí.

„Money S5 je jednoduché a prehľadné. Vďaka tomu nezdržuje od práce, čo je pre nás najdôležitejšie. Vždy je legislatívne aktuálne, takže máme všetky dokumenty v poriadku.“