eKasa: čo robiť, keď internet vypadáva, alebo ho vôbec nemáte

Ak ste zatiaľ vo svojej predajni internet nepotrebovali, včas si ho objednajte. Po prvom júli, kedy sa musia všetci podnikatelia zapojiť do systému eKasa, sa bez neho nezaobídete. Ale čo robiť, keď internet vypadne, alebo internetové pokrytie úplne chýba? Všetko potrebné sme pre vás spísali.

Krátkodobý výpadok internetu

Určite to poznáte – z času na čas môže byť internet neskutočne pomalý a niekedy nefunguje vôbec. Čo keď taká situácia nastane práve vo chvíli, keď pred vašou on-line registračnou pokladnicou (ORP) čaká hneď niekoľko zákazníkov? Nič sa nedeje, kupujúcim rozhodne nehrozí dlhé čakanie.

Ak vaša pokladnica do dvoch sekúnd nenadviaže spojenie so servermi finančnej správy, môžete vystavovať bločky v tzv. off-line režime. To znamená, že nákup klasicky namarkujete a potom vytlačíte bloček. Len namiesto unikátneho identifikátora, ktorý prideľuje finančná správa, na ňom vaša pokladnica automaticky uvedie podpisový kód podnikateľa.

Údaje o tržbe si ORP uloží do svojho chráneného dátového úložiska. Keď sa spojenie obnoví, uložené údaje pošlete dodatočne. Máte na to 48 hodín od chvíle, kedy ste sa ich prvýkrát pokúsili odoslať. Niektoré pokladnice tržby po obnovení pripojenia odošlú automaticky, pri iných na to možno budete musieť dať pokyn manuálne. Vopred si preštudujte návod ku svojej pokladnici, nech viete, ako postupovať.

Úplne bez internetu

Takmer všetky hustejšie obývané miesta na Slovensku sú pokryté internetom. Ak však predsa len máte prevádzku na mieste, kde ani mobilné pripojenie nefunguje, požiadajte o výnimku. Keď ju úrady schvália, bude stačiť, ak údaje odošlete raz za 30 dní.

To znamená, že si kúpite niektorú z ORP tak ako ostatní podnikatelia. Všetky tržby do nej zaevidujete a zákazníkom vytlačíte bloček. Len na nej opäť nebude unikátny kód, ale váš podpisový kód. Raz za 30 dní pokladnicu prenesiete na miesta kde je k dispozícii internet, a uložené dáta odošlete.

Ako si podať žiadosť

Najprv musíte požiadať o pridelenie kódu eKasa klient. Až po jeho získaní môžete podať žiadosť o povolenie odkladu zasielania informácií z ORP do eKasy. Potrebný elektronický formulár nájdete v osobnej internetovej zóne v časti Katalóg formulárov. Súčasťou žiadosti je aj potvrdenie od poskytovateľa internetu, že sa na mieste vašej prevádzky nie je možné pripojiť.

>> Vyplňte dotazník, ktorý vám pomôže riešiť eKasu <<

Nejnovější články

Zjednodušená práca so skladovými kartami v e-shope a ďalšie praktické novinky. Stiahnite si verziu Money S3 24.400.

Dôležité pripomenutie na úvod Na úvod by sme radi používateľom Money S3 pripomenuli končiacu podporu…

2 mája, 2024

Zmeny a novinky Money S3 verzie 24.400

Ukončujeme podporu zastaraných operačných systémov Pripomíname, že sa blíži termín ukončenia podpory operačných systémov Windows…

2 mája, 2024

Ako vytvoriť manažérsky účtovný report

Čo je to manažérsky účtovný report? Účtovný report obsahuje finančný stav a výkonnosť spoločnosti. Zahrňuje…

23 apríla, 2024

Čo patrí do manažérskych účtovných reportov

Čo sú to manažérske účtovné reporty a aké kľúčové časti by mali obsahovať, aby poskytli…

11 apríla, 2024

Zmeny a novinky Money S3 verzie 24.301

Výmena dát Pre korektné zobrazenie správ Infoboxu Money S3 vyžaduje asistenciu komponentov aplikácie Google Chrome.…

11 apríla, 2024

Zmeny a novinky Money S3 verzie 24.300

Vylepšená výmena dát s iDokladom Prepojenie Money S3 a iDokladu sme prepracovali a rozšírili o…

9 apríla, 2024

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy