Účtovné programy

Ako poznáte, že potrebujete reklamácie lepšie evidovať?

Prečo je dôležité evidovať reklamácie efektívne?

S reklamáciami sa stretávajú firmy v rôznych odvetviach podnikania. Bez ohľadu na veľkosť vášho podniku, akonáhle poskytujete služby či predávate tovar, je pravdepodobné, že sa s reklamáciami stretnete. Te preto niekoľko dôvodov, prečo je dôležité evidovať reklamácie efektívne:

  • Zlepšenie zákazníckeho servisu: Rýchle, presné a transparentné vybavenie reklamácií zvyšuje dôveru zákazníkov a podporuje opakované nákupy.
  • Minimalizácia strát a škôd: Presná evidencia reklamácií pomáha identifikovať opakujúce sa problémy s produktmi, čím prispieva k rýchlejšiemu riešeniu problémov a minimalizácií finančných strát.
  • Dodržiavanie zákonných požiadaviek: Na reklamačný proces sa vzťahujú zákony a predpisy týkajúce sa spotrebiteľských práv. Ich správne riešenie pomáha predchádzať problémom a sankciám.

Znaky toho, že potrebujete lepší systém na evidenciu reklamácií

Pokiaľ komplexný systém na evidenciu reklamácií nemáte, alebo váš súčasný systém vykazuje nedostatočné výsledky, môže to byť signál, že je čas na zmenu.  Tu sú niektoré znaky, ktoré naznačujú, že by ste mali zvážiť vylepšenie svojich reklamačných procesov:

  • Časté chyby a nepresnosti: Omyly v evidencií reklamácií môžu viesť k nespokojnosti zákazníkov. Neprávne údaje ďalej sťažujú sledovanie a riešenie reklamácií.
  • Dlhé časy vybavovania reklamácií: Zákazníci môžu pri zdĺhavom vybavovaní reklamácie stratiť dôveru aj trpezlivosť. Pomalé reklamácie zároveň naznačujú, že váš interný proces nie je dostatočne efektívny.
  • Nedostatočný prehľad: Ak nemáte poriadok v stave jednotlivých reklamácií, môže to viesť k zmätkom a oneskoreniam. Neprehľadnosť evidencie tiež môže sťažovať identifikáciu potenciálnych problémov do budúcna.

TIP: Prevádzkujete e-shop? Prečítajte si o pravidlách vrátenia tovaru v e-commerce.

Ako môže Money S3 pomôcť s evidenciou reklamácií

Efektívny účtovný softvér, ako je Money S3 vám dokáže pomôcť aj s evidenciou reklamácií. Vďaka modulu Servis môžete:

  • prehľadne sledovať stav reklamácií či opráv,
  • riešiť reklamácie v akomkoľvek odvetvi od e-commerce po servis bielej techniky,
  • u konkrétneho zákazníka sledovať históriu opráv a reklamácií, aj jeho platobnú morálku,
  • automatizácia pridružených administratívnych úkonov,
  • priamo v module vytvoriť faktúru, vďaka napojeniu s ďalšími časťami systému.

Money S3 si môžete vyskúšať na vlastnej koži vďaka bezplatnej verzií Štart S3. Zistíte, že proces reklamácií sa dá riešiť rýchlo a prehľadne.

Nejnovější články

Minikurz 2025: otázky a odpovede

Zodpovedané otázky z 2.12. Ako sa postupuje, keď by sme chceli do účtovného programu MONEY…

3 decembra, 2025

Zmeny a novinky Money S3 verzie 25.903

Priznanie k DPH V Priznaní k DPH sa Účely DPH (koeficient), nastavené na dokladoch, zohľadňujú…

19 novembra, 2025

Zmeny a novinky Money S3 verzie 25.902

Nezdaniteľné príjmy na mzde Nezdaniteľné príjmy uvedené na Karte mzdy v záložke Vyúčtovanie je možné…

13 novembra, 2025

Novinky vo verzii 25.901: Rýchlejšie výkazy DPH a lepší výkon systému

Výrazné zrýchlenie výkazov DPH Na základe podnetov používateľov sme optimalizovali spracovanie dokladov pri tvorbe priznania…

10 novembra, 2025

Zmeny a novinky Money S3 verzie 25.901

Optimalizácia zostáv DPH Optimalizovali sme načítanie dokladov v zostavách Priznanie k DPH a Kontrolný výkaz…

10 novembra, 2025

5 najdôležitejších noviniek v Money S3 za rok 2025, ktoré musíte poznať

Vždy aktuálna legislatíva Rok 2025 prináša významné zmeny v oblasti DPH v nadväznosti na konsolidačný…

30 októbra, 2025

Užíváme cookies, abychom vám zajistili co možná nejjednodušší použití našich webových stránek. Pokud budete nadále prohlížet naše stránky předpokládáme, že s použitím cookies souhlasíte.

Cookie policy