Podnikanie / E-commerce/Ako začať s porovnávačmi tovarov
Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
Pripojte sa k 20 000 používateľom.
Vyskúšajte zadarmo

Ako začať s porovnávačmi tovarov

Ako začať s porovnávačmi tovarov
Seyfor Slovensko, a.s.
06. 10. 2020
Doba čtení5 minút čítania
Ako začať s porovnávačmi tovarov

Obsah

    Čo sú porovnávače tovaru

    Porovávače tovarov sú webové stránky, na ktorých môžeme vyhľadať produkt a porovnať si jeho vlastnosti s ďalšími produktami alebo vyberať podľa firiem, ktoré ho ponúkajú. V porovnaní nájdeme nie len cenu tovaru, ale tiež dostupnosť či hodnotenie e-shopu.

    Z pohľadu e-shopu je porovnávač tovaru miestom, kde sa získavajú zákazníci. V porovnaní s ďalšími marketingovými nástrojmi sú porovnávače viac konverzné. Ukrajujú si najväčší podiel z tých zákazníkov, ktorí sa prekliknú na e-shop a ďalej nakupujú.

    Slovenským porovnávačom kraľuje Heureka. Existujú aj veľké porovnávače ako Favi, Biano alebo Glami a menšie porovnávače ako Najnakup, Shopalike atď.

    Máte už optimalizované aj svoje účtovné a skladové procesy?

    Pozrite sa, čo pre vás dokáže Money S3 a nechajte si urobiť krátku ukážku.

    Pre koho nie sú porovnávače vhodné

    Pred zahájením inzercie si treba premyslieť očakávaný prínos. Nemôžeme predpokladať rovnaký efekt pri unikátnych produktoch, ktoré predáva len zlomok e-shopov oproti tovaru, ktorý má v ponuke viacero internetových obchodov. Unikátne produkty bývajú menej hľadané. Pokiaľ si naviac užívatelia uvedomujú ich jedinečnosť, nepotrebujú ich porovnávať. Aj napriek tomu existujú samostatné produktové karty k takémuto tovaru. Príkladom môže byť kategória Dymovody.

    Pokiaľ chceme byť vidieť, nezaobídeme sa bez certifikátu Overené zákazníkmi od Heureky, vďaka ktorému máme možnosť zobrazovať sa medzi top štyrmi e-shopmi na produktovej karte, viac v kapitole Bidding. Je to tiež podmienka niektorých doplnkových služieb, ako je napríklad Heureka košík alebo súťaž Shoproku.

    Dostatočný počet hodnotení užívateľov je potrebný pre získanie certifikátu Overené zákazníkmi. Pokiaľ máme malú zákaznícku základňu, teda objednávky v jednotkách týždenne, bude celý proces získania zdĺhavejší. Pre dosiahnutie najlepších výsledkov z Heureky je ale certifikát kľúčový. Pri menších e-shopoch odporúčame zasielať dotazníky a zvyšovať povedomie o značke pomocou ďalších zdrojov, napríklad platenou reklamou. A až následne inzerovať.

    Zboží.cz tuto službu zavedenou nemá a inzerovat lze hned po doplnění kreditu.

    Čo budeme k inzercii potrebovať

    Všetko začína registráciou na danom porovnávači. Už pri nej vyplňujeme URL feedu. Feed je súbor, podobne ako tabuľka, v ktorom sú uvedené informácie o produktoch. Musí spĺňať špecifikáciu daného porovnávača. Hlavné prvky pre Heureku a ďalšie porovnávače sú spoločné, ale aj napriek tomu tu existuje niekoľko odlišností. Vo feedoch sa často vyskytujú chyby, ktoré by sme mali eliminovať.

    Okrem feedu odporúčame doplniť tiež kredit, z ktorého sa budú odčítavať náklady na ceny za preklik. Inzercia môže prebiehať aj v neplatenom režime, ale ten má veľmi obmedzené možnosti a minimum zobrazení produktov.

    Párovanie produktov

    Pod pojmom párovanie produktov sa skrýva priradenie e-shopu ku stránke produktu, ktorú pre neho porovnávač vytvoril. Takejto stránke hovoríme produktová karta. Priradiť ich môžeme len ku tovaru, ktorý máme v ponuke. Príkladom je Gorenje N6X2NMX. S chladničkou je spárovaných 15 e-shopov.

    K tomu, aby sa párovanie uskutočnilo, musíme dodržať štruktúru názvov produktov a systém kategórií, ktorý má Heureka zavedený. Kategórie Heureka občas upravuje, preto odporúčame sledovať aktuálne informácie na ich blogu. Svoj blog má tiež Zboží.cz.

    Pokiaľ je na karte spárovaných veľa e-shopov, mali by sme sa od nich odlíšiť. A niekedy nestačí ,čo najviac znížiť cenu. Ponúknite potenciálnemu zákazníkovi darček zdarma, dopravu zdarma alebo, napríklad predĺženú záruku. Kľudne vymyslite ďalšie spôsoby ako byť iný. Fantázii sa medze nekladú. Niekedy aj obyčajná zmena v zobrazovanom názve alebo uvedenie možností dopravy urobia divy a zaujmú viac.

    Bidding

    Na produktových kartách v rámci Heureky môže byť rôzny počet e-shopov. Pokiaľ je ich viac ako päť, objaví sa nad zoradením podľa ceny oddiel s nadpisom Odporúčané ponuky. V tejto časti môžu byť maximálne štyri e-shopy.

    Aby sme sa na top pozície dostali, potrebujeme certifikát Overené zákazníkmi. Pozíciu ovplyvňuje okrem hodnotenia e-shopu tiež cena za preklik, dostupnosť produktu a jeho cena v porovnaní s konkurenciou.

    Vyššie pozície sú lukratívnejšie. Kliká na nich viac užívateľov a pravdepodobnosť nákupu sa zvyšuje. Vždy je ale dôležité vyhodnocovať efektivitu inzercie. K tomu slúžia Štatistiky, ktoré sú k dispozícii v administrácii. Štatistiky získavajú dáta na základe nastavenia Merania konverzií.

    Pozrite sa na ukážku zo Štatistík podľa hlavných kategórií. Tie je možné následne rozkliknúť na podkategórie a jednotlivé produkty.


    Odborové porovnávače tovaru

    Pozrieme sa na najväčšie a najvyužívanejšie porovnávače tovaru na Slovensku a v Českej republike. Pri týchto portáloch už nejde o porovnávače ako také, ale skôr o katalógy, pretože ponuky sú jednotlivé a predajcovia sa nepárujú na produktové karty.

    Favi, Biano

    Favi a Biano fungujú na podobnom princípe. Oba katalógy sú zamerané na nábytok a dekorácie. Dostupný je bidding ako v administrácii, tak vo feede. Vyššie ceny za preklik nám zaisťujú lepšie pozície v kategóriách. Biddovať môžeme celé kategórie alebo jednotlivé produkty.

    Glami

    Glami je katalóg zameraný na oblečenie. Má špecifické požiadavky na obsah feedu, například je zde povinným parametrem materiál. napríklad je tu povinným parametrom materiál. Veľkosť sa neuvádza do názvu, ale do parametru veľkosť, pre URL s veľkosťou je špeciálna značka URL_SIZE.

    Glami odporúča e-shopom nastavenie vlastného pixelu, ktorý funguje veľmi podobne ako známejší Facebook pixel. Zbiera dáta o užívateľoch a zasiela ich do Glami.

    Nech už sa rozhodnete otestovať akýkoľvek porovnávač tovaru, odporúčame si na začiatok zistiť podrobnejšie informácie o jeho fungovaní.

    Autor:

    Marek Žáček, Optimio – digitálna agentúra, ktorá sa špecializuje na výkonnostný marketing. Jej vnútro tvoria odborníci, ktorí svoje znalosti premieňajú na fungujúce čísla.

    Web: https://www.optimio.cz/

    Boli informácie v článku užitočné?

    Hodnotenie iba pre užívateľov nášho blogu.

    Áno
    Nie
    Vyzkoušejte si účetní program Money S3

    Vyskúšajte si účtovný program
    Money S3

    Zadarmo a so všetkými funkciami

    Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
    Pripojte sa k 20 000 používateľom.
    Vyskúšajte zadarmo
    Zavrieť reklamu
    Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
    Pripojte sa k 20 000 používateľom.