Aktuálne informácie k súčasnej situáciiViac informácií

On-line eKasa štartuje v apríli 2019: aké zmeny prinesie?

Solitea Slovensko, a.s. | 14. 12. 2018

Podnikateľov čaká novinka – online odosielanie bločkov na servery Finančnej správy. Zákon o eKase schválil parlament 4.12.2018. Prečítajte si, čo všetko potrebujete o prechode na eKasu vedieť a ako vám s tým vieme pomôcť.

On-line eKasa nahrádza doterajší systém elektronických registračných pokladníc (ERP). Týka sa všetkých, ktorí už v súčasnosti majú povinnosť elektronicky evidovať svoje tržby. Od apríla musia mať on-line pokladne všetci noví podnikatelia, ktorí začínajú s podnikaním a hneď aj s online evidenciou.

Čo keď nejde internet

Pred vytlačením bločku a jeho odovzdaním zákazníkovi sa údaje o predaji odošlú na úrad. Systém eKasa tržbe okamžite priradí Identifikátor pokladničného dokladu (účtenky, bločku). Ten sa objaví na účtenke ako kód s niekoľkými znakmi (37 znakov) a nahradí doterajší ochranný znak.

Finančná správa počíta aj s tým, že internet nie je všade. Ak predávate napríklad na horách alebo na iných miestach, kde nie je signál, máte 30 dní na dodatočné zaslanie tržieb do eKasy. Doklady v tomto prípade tlačíte bez identifikátora.

A aj keď u vás internet funguje, pravdepodobne sa občas nevyhnete výpadkom. Aj na tieto situácie úradníci mysleli – údaje odošlete do 48 hodín bez sankcií.

Podnikatelia dostanú prístup do eKasy 

Pre mnohých podnikateľov sú zaujímavou novinkou elektronické bločky. Ak bude zákazník súhlasiť, môžete mu poslať elektronický blok namiesto klasického bločku do ruky a ušetríte na tlači.

Aby ste mali prehľad, čo presne ste do systému odoslali, skontrolujte si bločky v špeciálnom rozhraní pre podnikateľov. Prístup do histórie odosielania vám pridelí finančná správa.

Ako začať s prípravami na eKasu 

Štart eKasy neznamená, že vaša súčasná pokladnica patrí do starého železa. Môžete ju dať špeciálne upraviť a ďalej používať. Niektorí podnikatelia si však budú musieť zaobstarať  novú pokladnicu, pretože tú ich už nie je možné upraviť. Preto sa najprv zamerajte na technológie.

Aby ste mohli evidovať on-line, pripravte sa na novú registráciu pokladnice. Budete potrebovať:

  • nový kód pokladnice pridelený elektronicky
  • a certifikát podnikateľa.

Nezabudnite, že po spustení eKasy vám naopak ubudne:

  • denná uzávierka
  • alebo vedenie pokladničnej knihy.

A ešte dobrá správa pre menších podnikateľov, ktorí tržby evidujú pomocou virtuálnej registračnej pokladnice (VRP): eKasa sa vás vôbec netýka.

Zavádzanie eKasy bude realizované v dvoch fázach

  • Dobrovoľné používanie (od 1.4.2019) – podnikateľ, ktorý (už) používa na evidenciu tržieb elektronickú registračnú pokladnicu môže najskôr od 1. apríla 2019 začať používať on-line registračnú pokladnicu.
  • Povinné celoplošné používanie (od 1.7.2019) – je povinný takúto on-line registračnú pokladnicu začať používať najneskôr od 1. júla 2019.

Od 1.4.2019 majú povinnosť používať e-kasa klient (online registračná pokladnica alebo Virtuálna registračná pokladnica) všetci „noví“ podnikatelia (tí, ktorým vznikla povinnosť používať pokladnicu prvýkrát po 1.4.2019).

Kontrolóri sledujú stav pokladne aj bloček 

Kedykoľvek môže prísť kontrola a overiť, či poctivo evidujete svoje tržby. Úradníci si budú všímať, či vydávate bloček s identifikátorom a QR kódom.

Bežnou praxou budú kontrolné nákupy a tiež prepočítavanie hotovosti v pokladnici. Tá musí sedieť s tým, čo pokladník v ten deň nablokoval. Okrem toho si kontrolóri tiež overia, či používate certifikovanú on-line pokladnicu.

K dispozícii navyše zostane aplikácia Over doklad, v ktorej si každý nakupujúci overí svoj bloček a v ktorej  môže nahlásiť nepoctivého podnikateľa.

Ako pripravujeme Money na eKasu

I keď sa situácia ohľadom eKasy dosť menila, sme stále v obraze. Komunikujeme s finančnou správou a upravujeme Money tak, aby bolo na eKasu načas pripravené. Zároveň vám včas ponúkneme aj pokladnice vhodné na on-line evidovanie.

Máte záujem o riešenie on-line eKasy vo Vašej spoločnosti?

Napíšte nám a my sa Vám v roku 2019 ozveme a pomôžeme Vám s jej riešením.

[contact-form-7 404 "Not Found"]
  • Boli tieto informácie užitočné?
  • ÁnoNie

Ďalšie články

Najhľadanejšie

Money S3 Money S4 Money S5

Obľúbené články

Daňový kalendár

Ďalšie termíny

Slovník pojmov

eBook plný rád z praxe

Ako vybrať ekonomický a informačný systém

Ako vybrať ekonomický a informačný systém

Informácie k súčasnej situácii

V súvislosti so šírením ochorenia COVID-19 sme prijali potrebné, interné opatrenia k eliminácii možnej nákazy, a tak väčšina našich zamestnancov v súčastnosti pracuje z domu.

Chceme Vás však uistiť, že naše služby držíme na rovnakej úrovni, na akú ste zvyknutí. To sa nezmení ani v prípade, že by opatrenia vlády trvalo dlhšiu dobu. Zákaznícka podpora našich produktov bude fungovať bez akýchkoľvek obmedzení. Každý pracovný deň budú naši konzultanti od 8:00 do 16:30 vybavovať Vaše telefonické a písomné požiadavky na:

Aktuálne informácie k súčasnej situácii Vám budeme prinášať tiež na našom blogu.