Skryť menu
Skryť formulár

DC RAVAK SLOVAKIA s.r.o.

Špecialisti na moderné kúpeľne

„Čistota, pol života“, učili sme sa od útleho veku a kúpeľňa je pre každého z nás miesto, kde začíname a aj končíme deň. Ak ide o vane, umývadlá, sprchové kúty a ostatnú sanitu, či o kúpeľňový nábytok a doplnky, značka Ravak je dobre známa mnohým. Na Slovenku a v Čechách výrobky Ravaku distribuuje spoločnosť DC RAVAK SLOVAKIA a o tom, ako sa jej darí, sme sa pozhovárali s Pavlom Minarčíkom, predsedom predstavenstva DC RAVAK a.s.

Vaša spoločnosť dlhé roky zastupuje značku Ravak v Čechách a posledné dva roky aj na Slovensku, čo všetko obsahuje sortiment výrobkov Ravak?

Sme špecialisti na moderné kúpeľne. Dodávame všetko, čo pri stavbe alebo prestavbe kúpeľne môže byť potrebné, počnúc sanitou, cez nábytok a dizajnové doplnky, až po ucelené komplety pozostávajúce z hydro-masážnych systémov, či technického príslušenstva.

Vaša spoločnosť pôsobí v Čechách od roku 2000, na Slovenku ste získali štatút obchodného zastúpenia v roku 2015. Ako hodnotíte podnikateľské prostredie na Slovenku?

Na začiatku sme boli prekvapení. Na Slovensko sme jazdili a poznali sme ho ako krajinu pomerne dôverne. Vedeli sme aj o legislatívnych rozdieloch, no prekvapilo nás, že niektoré veci sa brali prísnejšie ako u nás. Napríklad evidencia tržieb a registračné pokladnice. V roku 2015 u nás ešte neplatil zákon o EET (pozn. Elektronická evidencia tržieb), my sme však vedeli, že v SR sú pokladnice povinné, no rozsah povinností od zaregistrovania, cez vedenie knihy, nahlasovanie porúch, zmluvného servisného technika, či uschovávanie pamätína predpísaných médiách, sa nám zdal až príliš prísny. Rovnako nás prekvapilo, ako ťažko sa získava IČ DPH. V Čechách s tým nie je taký problém, tam získa firma DIČ na základe žiadosti a bez toho, že by musela absolvovať ďalšiu byrokraciu. Pritom pre veľkoobchodnú firmu nášho zamerania je možnosť byť platcom DPH nevyhnutná na to, aby mohla dodávať veľkoodberateľom.

A čo slovenskí zákazníci líšia sa od českých?

Áno, líšia sa. Osobne mám dojem, že ste náročnejší na kvalitu a citlivejší na cenu. Celkovo proces nakupovania je iný. Nechcem zovšeobecňovať, no badáme trend, že zákazník príde na predajňu, pozrie si tovar a odíde. Následne si ho objedná cez internet, pretože v e-shopoch sú ceny iné, zväčša nižšie.

Ako ste na tieto poznatky a rozdiely reagovali?

Museli sme reagovať úplným „prekopaním“ našich zaužívaných postupov. Či už ide o ceny, logistiku alebo vybavovanie reklamácií. Zmenili sme veci tak, aby vyhovovali zákazníkom. Viete, množstvo výrobkov sa nedá predať len tak cez e-shop, zákazník ho najskôr potrebuje vidieť, dotknúť sa ho, zvážiť povrch, odtieň alebo lesk. Rovnako tak potrebuje nabrať inšpiráciu a vidieť hotové vystavené vzorové realizácie. Až potom sa rozhodne a definitívne pristúpi k nákupu. Preto od začiatku až do konca nesmieme nič pokaziť.

Je pre Vás väčšou výzvou nástup e-commerce alebo konkurencia?

Oboje. Ak ide o konkurenciu, našli sme na ňu spôsob. Čiastočne si konkurujeme aj sami, musíme starostlivo dbať na cenovú politiku, keďže cez internet sa dá objednávať aj cez hranice. Chceme sa totiž vyhnúť problémom s kurzovým prepočtom cien (pozn. CZK/EUR) alebo logistikou. Zvládnuť musíme nie len priamy predaj odberateľom, ale aj dodávky cez obchodných partnerov, stavebné firmy, či majstrov a živnostníkov. Je to náročné, ale rastieme a robíme si miesto.