• Domov > Návody > Preinštalácia Money S3 z jedného počítača na druhý

Preinštalácia Money S3 z jedného počítača na druhý

Aj keď preinštalácia programu na druhý počítač môže na prvý pohľad vyzerať trochu komplikovane, tak pomocou tohto Krok_za_krokom návodu to určite zvládnete.

V prípade, ak by ste inštaláciu a prenos dát predsa len radšej zverili do rúk profesionálov, tak nás môžete kontaktovať na servis@money.sk alebo na 02/492 12345.

Postup krokov preinštalácie Money S3 na nový počítač:

  1. Na starom počítači vykonáte údržbu dát cez kartu Money/Správa dát/Celková údržba dát.
  2. Postupne vykonáte zálohu všetkých agend, a to cez hornú kartu Money/Vytvorenie zálohy dát. Pri prvom zálohovaní vyberiete všetky tri skupiny dát pre zálohovanie (Agenda. Spoločné dáta, Formuláre), pri zálohovaní ďalších agend zvolíte len prvú možnosť (Agenda). Pomocou trojbodky na konci riadka si môžete vybrať cestu, kde sa súbory záloh vytvoria (napr. priamo na USB kľúč alebo na externý disk).
  3. Tip: Ak máte agend veľa, tak môžete využiť možnosť hromadného zálohovania cez hornú kartu Money/Správa dát/Vytvoriť záložnú kópiu všetkých agend, kde si cez tlačidlo Vylúčené agendy viete vyfiltrovať, ktoré agendy sa budú zálohovať. Pozor, týmto spôsobom sa zálohujú len agendy a nie spoločné dáta a formuláre.

  4. Teraz vykonáte inštaláciu na novom počítači. Inštalačný balík si stiahnete z nášho zákazníckeho portálu. Tu po zadaní Vášho licenčného čísla Vám bude sprístupnená sekcia pre stiahnutie najnovšej verzie Money S3 – sťahujete kompletný balík. Popis inštalácie nájdete vo formáte PDF tu.
  5. Upozornenie: Pri sieťovej inštalácii odporúčame nainštalovať najprv Licenčný server (inak ho bude nutné inštalovať v priebehu inštalácie programu) a pri inštalácii programu zvoliť Zmeniť nastavenia a typ inštalácie Server.

  6. Program Money S3 spustíte a zaregistrujete pomocou sprievodcu. Nakoľko je licencia ešte aktivovaná na starom počítači, tak program vyhlási, že licenciu nie je možné aktivovať, ale pobeží 20 denná lehota, počas ktorej bude možné pracovať na oboch počítačoch súčasne, čo by malo byť dostatočné na prenesenie všetkých dát a overenie správnej funkčnosti novej inštalácie.
  7. Pre načítanie všetkých modulov obsiahnutých v licencií postupujete cez hornú kartu Money/Pomoc, kontakty/Licenčný manažér, kde kliknete na pravej strane na modrý odkaz „Aktualizovať moduly“. Tento postup je možný pokiaľ je počítač pripojený na internet. Pokiaľ nie, tak je potrebné kontaktovať obchodné oddelenie (obchod@money.sk) pre vyžiadanie si licenčného súboru a následne ho načítať cez modrý odkaz „Načítať zo súboru“.
  8. Teraz postupne obnovíte zálohy jednotlivých agend cez kartu Money/Nová agenda/Vytvoriť novú agendu zo zálohy (LZ alebo ZIP) (kde v ďalšom kroku zadáte cestu na zálohu agendy). Po obnove agendy alebo viacerých agend cez kartu Money/Správa dát/Obnovenie zo záložnej kópie obnovíte aj zvyšné 2 záložné súbory (Spoločné dáta a Formuláre, check pri Agenda môžete zrušiť) pomocou namapovania cesty na nich cez trojbodku a potvrdenia Obnoviť zo záložnej kópie (ak máme neprístupné tlačidlá pre zadanie cesty, je potrebné zrušiť zaškrtnutie voľby „Dáta budú obnovené z poslednej záložnej kópie“).
  9. Vykonáte celkovú údržbu dát (viď bod 1).
  10. Skontrolujete, či je program funkčný a či obsahuje všetky požadované dáta. Ak áno, tak na pôvodnom počítači deaktivujete licenciu cez kartu Money/Pomoc, kontakty/Licenčný manažér/záložka Správa licencie/Deaktivovať.
  11. Upozornenie: treba si uvedomiť, že prenosom záloh Money sa neprenášajú súbory na ktoré sa Money S3 externe odkazovalo (napr. logo, obrázky zásob, konfigurácie vlastných XML prenosov a podobne) a taktiež na novom PC už nemusia existovať adresára ako na pôvodom PC (napr. zálohu ste vykonávali do C:/zalohy, ktorý na novom PC neexistuje), preto je vhodné prekontrolovať cesty exportov a výstupných správ.

  12. Pri spustení Money S3 na novom počítači licenciu aktivujete – teraz to už prejde bez problémov.
  13. Pre zrýchlenie práce s Money S3 pridáte výnimky rezidentnej ochrany do antivírusového programu na adresár s inštaláciou Money S3 a adresár s dátami.
  • Boli tieto informácie užitočné?
  • ÁnoNie

V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne cez Zákaznícky portál, alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia 2020).