Tento návod popisuje nastavenie a použitie elektronického podpisu v Money S3..
Elektronický podpis pri elektronickým zasielaní faktúr je ekvivalentom vlastnoručného podpisu pri poštovom odoslaní. Pri elektronickej komunikácii je tento podpis rovnocenný vlastnoručnému podpisu. Elektronický podpis legislatíva považuje za rovnocenný ručnému podpisu, navyše ho pokladá automaticky za overený.
Pre použitie elektronického podpis v Money S3 ho musíte mať najprv zriadený u niektorej z certifikačných autorít, prípadne použiť podpisovanie pomocou občianskeho preukazu.
Samotné použitie elektronického podpisu v Money S3 je jednoduché. Po nastavení jeho parametrov sú podpisované všetky exporty do PDF (v závislosti od nastavení buď pre všetkých alebo len pre určitých používateľov, a pre všetky dokumenty alebo na potvrdenie).
TIP: tu zvolený elektronický podpis sa bude používať pre všetkých používateľov. Ak chcete podpis priradiť konkrétnym používateľom, tak postupujte cez Money / Možnosti a nastavenia / Prístupové práva, kde otvorte konkrétny profil používateľa a požadovaný elektronický podpis nastavte cez tlačidlo Elektronický podpis na hornej lište.
Vyberte kde a akým spôsobom je podpis uložený (spôsob uloženia závisí od konkrétneho certifikátu):
V podrobnom nastavení certifikátov ďalej nastavujete:
INFO: cez Money S3 sa dá využiť aj podpísanie občianskym preukazom (eID). Využitie predpokladá, že sú nainštalované všetky potrebné aplikácie zo stránky slovensko.sk / Na stiahnutie a podpisovanie cez eID mimo Money S3 funguje. Následne v Money S3 si vyberiete nasledujúce nastavenia:
V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne cez Zákaznícky portál, alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia 2020).