Zákaznícka podpora
Chcete poradiť s výberom Money?
Tento návod popisuje postup ak ste odberateľ a evidujete prijatú FA po splatnosti viac ako 100 dní.
UPOZORNENIE: povinnosť vrátiť daň sa vzťahuje len na FA, ktoré až po 1.1.2023 spadali do kategórie po splatnosti viac ako 100 dní (tzn. nevzťahuje sa na staré FA, ktoré boli už do 31.12.2022 po splatnosti viac ako 100 dní).
Odberateľ zaevidoval faktúru za nákup tovaru v roku 2022 s dátumom splatnosti 29.10.2022.
Za tovar doteraz nezaplatil. Ako platiteľ DPH si z faktúry uplatnil – odpočítal DPH v plnej výške (v zdaňovacom období 10/2022).
100 - dňová lehota po splatnosti uplynie v mesiaci február 2023. V tomto zdaňovacom období by mal opraviť:
Na opravu odpočítanej dane je potrebné vytvoriť interný doklad.
Pre správne zaradenie do Kontrolného výkazu a do DP je potrebné vyplniť nasledujúce údaje:
Jednoduchý prehľad prijatých faktúr a záväzkov, ktoré sú (budú) v danom zdaňovacom období po splatnosti si môžete vytlačiť v rámci tlačovej zostavy Stav záväzkov a pohľadávok (menu Účtovníctvo / Ďalšie zostavy).
Na druhej strane sprievodcu si zvoľte tlač ku koncu obdobia (napr. k 28.02.2023) a filter dokladov iba doklady po splatnosti od 101 do 128 dní (do konca mesiaca február)
Do zostavy vstúpia iba doklady, ktoré vo februári budú po splatnosti viac ako 100 dní.
V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne cez Zákaznícky portál, alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia).
© Seyfor Slovensko, a.s.