Úvod / Návody / Vystavené faktúry v Money S3: prevzatie zdrojových dokladov a zaúčtovanie
Napojte sa
Nový katalóg s doplnkami k Money S3
Preskúmať

Vystavené faktúry v Money S3: prevzatie zdrojových dokladov a zaúčtovanie

    Problematika vystavených faktúr v sebe zahŕňa ponuky vystavené, prenos ponúk do objednávok, ich vybavenie a predaj tovaru faktúrou vydanou. Kľúčovou oblasťou sú potom samotné faktúry vystavené a dodacie listy vystavené, vrátane čiastočného vybavenia objednávky a dobropisov (so skladovou i voľnou položkou).

    Ponuka vystavená

    Príklad: Firma DEMO Jednoduché účtovníctvo zaslala ponuku  firmy EXPERT s.r.o. na 5 kusov Monitorov LCD vcene 150 EUR za kus. 

    Postup: 

    • Na karte  Obchod / Predaj zvolíte Ponuky a tlačidlo Pridať.
    • Otvorí sa  Karta ponuky . Vyberiete spôsob platby, dopravu a odberateľa.
    • Tlačidlom  Pridať zásobu  zvolíte  Zásobu . Otvorí sa zoznam  Zásob na sklade . Tu si v skupine Monitory vyberiete „Monitor LCD“ a potvrdíte tlačidlom  OK .
    • Otvorí sa  Karta položky , kde už stačí zadať do kolónky  Počet MJ  hodnotu 5 a prípadne upraviť cenu.
    • Položku uložíte tlačidlom  OK .

    • Zoznam zásob opustíte tlačidlom  Zavrieť . Tlačidlom  OKPonuku  uložíte.
    • Program ponúkne tlač  Ponuky .

    Prenos ponuky do objednávky

    Príklad:Firma EXPERT s.r.o. s ponukou súhlasila. Objednala si 5 kusov Monitoru LCD.

    Postup: 

    • Na karte  Obchod / Predaj  zvolíte  Objednávky prijaté  a tlačidlo  Pridať .
    • Otvorí sa Karta objednávky . Tlačidlom Ponuku vystavenú  otvoríte zoznam  Ponúk vystavených , tu sú implicitne nastavené doposiaľ nevybavené ponuky. Po vypnutí tlačidla  Len nevybavené  sa zobrazia aj vybavené ponuky.
    • Vyberiete ponuku pre EXPERT s.r.o. a potvrdíte tlačidlom  OK .
    • Zistíte, že objednávka je už kompletne vyplnená a vy ju môžete uložiť tlačidlom  OK .

    Vybavenie objednávky a predaj tovaru faktúrou vystavenou

    Príklad: Firma DEMO Jednoduché účtovníctvo teraz chce objednávku vybaviť - dodať tovar a vystaviť faktúru.

    • Na karte  Obchod / Predaj  zvolíte  Faktúry vystavené  a tlačidlo  Pridaťfaktúru .
    • Zobrazí sa  Výber typu vystavenej faktúry , kde zvolíte typ „TOVAR“.
    • Tlačidlom  Objednávku  vyberiete Objednávku prijatú a otvoríte zoznam  Objednávok prijatých . Vyberiete objednávku od firmy EXPERT s.r.o. a potvrdíte tlačidlom  OK .

    • V prípade, ak má daná firma už neuhradenú faktúru, program vypíše  Zoznam neuhradených pohľadávok  danej firmy – môžete zvážiť, či je vhodné tejto firme dávať tovar na faktúru. Zoznam vypnete tlačidlom   Zavrieť .

    • Predkontácia  je vyplnená podľa nastavenia Typu faktúry: v jednoduchom účtovníctve na P Tovar – Príjmy za tovar, v podvojnom účtovníctve typicky FV001. Samozrejme ju môžete zmeniť podľa potreby.

    • Faktúra je už kompletne vyplnená a vy ju môžete uložiť tlačidlom  OK . V tomto okamihu dôjde aj k odpisu tovaru zo skladu.
    • Nasleduje tlač  Faktúry  a  Skladové výdajky . Automaticky vygenerovanú výdajku si môžete pozrieť na karte  Sklad/Skladové doklady .

    Faktúra vydaná a dodací list vystavený

    Príklad: Vo firme môže nastať situácia, kedy tovar odovzdá odberateľovi skladník, ktorý vystavuje iba dodací list a fakturácia prebieha neskôr napr. na učtárni. Firma DEMO Jednoduché účtovníctvo vyfakturuje na základe dodacieho listu firme TOP s.r.o. 2 ks PC zostavy - komplet.

    Postup: 

    • Na karte Sklad  zvolíte  Vystavený dodací list .
    • Otvorí sa  Karta dodacieho listu.
    • Vyberiete z  Adresára  odberateľa.
    • V ponuke  Pridať zásobu  zvolíte  Zásobu . Otvorí sa zoznam  Zásob na sklade . Tu si v skupine Iné vyberiete „PC zostava - komplet“ a potvrdíte tlačidlom  OK .
    • Zobrazí sa karta  Pridať položku  do vystaveného dodacieho listu, kde stačí do kolónky  Počet MJ  zadať hodnotu 2.
    • Vystavený dodací list uložte tlačidlom  OK .

    • Nasleduje vystavenie faktúry.
    • Na karte  Obchod / Predaj  zvolíte  Faktúry vystavené , tlačidlo  Pridať faktúru  a vyberiete typ „TOVAR“.
    • V ponuke  Prevziať z dokladu  zvolíte  Dodací list . Otvorí sa zoznam  Skladových dokladov.  Vyberiete dodací list na firmu TOP s.r.o. a potvrdíte tlačidlom  OK .

    • Zistíte, že faktúra je už kompletne vyplnená a vy ju len uložte tlačidlom  OK .
    • K odpísaniu tovaru zo skladu dôjde pri uložení  Dodacieho listu . Pri vystavení faktúry už ku skladovému pohybu nedochádza.

    Čiastočné vybavenie objednávky

    Príklad: Firma EXPERT s.r.o. si objednala 10 ks Myší štandardných a 20 ks Klávesníc štandardných. Firma DEMO Jednoduché účtovníctvo vyfakturuje iba 10 ks Myší štandardných a 15 ks Klávesníc štandardných. Zvyšných 5 ks nemá na sklade, dodá ich neskôr.

    Postup: 

    • Na karte  Obchod / Predaj  zvolíte  Objednávky prijaté  a tlačidlo  Pridať .
    • Vyberiete odberateľa firmu EXPERT s.r.o., doplníte spôsob platby a dopravu.
    • V ponuke  Pridať zásobu  zvolíte  Zásobu  a v skupine Doplnky vyberiete „Myš štandardná“, do poľa  Počet MJ  zadáte 10. Uložte položku tlačidlom  OK .
    • Ďalej vyberiete položku „Klávesnica štandardná“,  Počet MJ  zadáte 20. Uložte tlačidlom  OK . Zoznam zásob opustite tlačidlom  Zavrieť .

    • Objednávku si prekontrolujte a uložte ju tlačidlom  OK .
    • Teraz ju čiastočne vyfakturujte. Na karte  Obchod / Predaj  zvolíte  Faktúry vystavené  a vyberiete typ „TOVAR“.
    • Tlačidlom Objednávku zvolíte  Objednávku prijatú . Otvorí sa zoznam  Objednávok prijatých , vyberiete tu od firmy EXPERT s.r.o. a výber potvrdíte tlačidlom  OK . Do faktúry sa pretiahnu obe položky v celkovom množstve kusov.
    • Pretože chcete vyfakturovať iba 15 ks klávesníc štandardných, zvolíte na tejto položke  Opraviť  a pole  Počet MJ  opravíte na 15 a potvrdíte tlačidlom  OK .
    • Teraz môžete faktúru uložiť tlačidlom  OK .

    • Ak sa pozriete späť na  Objednávku , zostáva ako nevybavená. Na položke Klávesnica štandardná v stĺpci  Ostáva MJ  je hodnota 5, tzn. 5 kusov ešte nie je vybavených. Objednávka je braná ako vybavená až v okamihu, keď sú vyčerpané všetky merné jednotky pri všetkých položkách.

    Vystavený opravný daňový doklad (dobropis)

    Dobropis so skladovou položkou

    Príklad: Firma DEMO Jednoduché účtovníctvo vyfakturovala  firme TOP s.r.o. na 20 kusov Mechaník CD. Firma TOP s.r.o. si však objednala iba 12 kusov. Zvyšných 8 kusov vrátila a požaduje na ne dobropis.

    Postup: 

    • Najprv si zadáte faktúru štandardným spôsobom a vykonáte jej úhradu.
    • Na karte  Obchod/Predaj  zvolíte  Faktúry vystavené , kurzorom prejdete na pôvodnú vystavenú faktúru a použijete tlačidlo  Dobropis .
    • Otvorí sa  Karta faktúry . Na rozdiel od bežnej faktúry je tu dátum  Uplatnenie DPH . To je dôležité pre platiteľa DPH, podľa tohto dátumu sa faktúra zahrnie do príslušného obdobia  Priznania k DPH .
    • Skontrolujte, či máte začiarknutý prepínač „dobropis“. Tento prepínač musíte mať začiarknutý, ak vystavujete dobropis. Program podľa toho upravuje funkcie najmä pri zaúčtovaní dokladu.
    • Dobropis je vyplnený podľa pôvodnej faktúry. Tlačidlom  Opraviť  otvorte  Kartu položky faktúry.
    • Otvorí sa  Položka faktúry . Do poľa  Počet MJ  zadáte počet 8.  Počet MJ  sa zadáva kladne. Predajná cena už je však záporná.
    • Tlačidlom  OK  položku uložte. Zoznam zásob opustite tlačidlom  Zavrieť .

    • Celková čiastka dokladu je záporná, čiastka  Zostáva preplatiť  je vždy kladná.

    POZNÁMKA: Pokiaľ vystavujete opravný daňový doklad, musíte na faktúru do textu doplniť dôvod vystavenia daňového dokladu (napr. vrátenie tovaru, reklamácia atď.).

    • Dobropis uložíte tlačidlom  OK . V tomto okamihu dôjde aj k príjmu tovaru na sklad. Automaticky vygenerovanú  Skladovú príjemku  si môžete pozrieť na karte  Sklad / Skladové doklady .
    • Po obdržaní dokladu o prevzatí dobropisu, doplníte tento dátum do poľa  Uplatnenie DPH  v uloženom dobropise. Podľa dátumu doručenia sa doklad prevezme do záznamovej povinnosti DPH.

    Dobropis s voľnou položkou

    Príklad: Firma DEMO Jednoduché účtovníctvo vyfakturovala  firme SUPRALAN s.r.o. na 5 hodín servisných služieb po 50 EUR. Dohodnutá suma bola však iba 45 EUR. Firma SUPRALAN s.r.o. požaduje na tento rozdiel dobropis.

    Postup: 

    • Najprv si zadáte faktúru štandardným spôsobom a vykonáte jej úhradu.
    • Na karte  Obchod/Predaj  zvolíte  Faktúry vystavené  , kurzorom prejdete na pôvodnú vystavenú faktúru a použijete tlačidlo  Dobropis .
    • Otvorí sa  Karta faktúry . Skontrolujte, či máte začiarknutý prepínač „dobropis“. Tento prepínač musíte mať začiarknutý, ak vystavujete dobropis. Program podľa toho upravuje funkcie najmä pri zaúčtovaní dokladu.
    • Dobropis je vyplnený podľa pôvodnej faktúry. Tlačidlom  Opraviť  otvorte  Kartu položky faktúry .
    • Do poľa  Predajná cena  zadáte záporne -5 EUR a do poľa  Počet MJ  zadáte 5. Položku uložte tlačidlom  OK .

     

    • Celková čiastka dokladu je záporná, čiastka  Zostáva preplatiť  je vždy kladná.
    • Dobropis uložíte tlačidlom  OK .

    POZNÁMKA: Pokiaľ vystavujete opravný daňový doklad, musíte na faktúru do textu doplniť dôvod vystavenia daňového dokladu (napr. vrátenie tovaru, reklamácia atď.).

    • Po obdržaní dokladu o prevzatí dobropisu, doplníte tento dátum do poľa  Uplatnenie DPH . Podľa dátumu doručenia sa doklad prevezme do záznamovej povinnosti DPH.

     

     

     

     

    • Boli tieto informácie užitočné?
    • ÁnoNie

    V prípade problémov s Vaším Money S3 kontaktujte prosím našu Zákaznícku podporu, a to buď písomne priamo v Money S3 cez záložku Money / Zákaznícka podpora alebo na podpora@money.sk alebo telefonicky na čísle 0249 212 345 (iba pre užívateľov so zaplatenou službou Podpora a Aktualizácia).

    Napojte sa
    Nový katalóg s doplnkami k Money S3
    Preskúmať
    Zavrieť reklamu
    Napojte sa
    Nový katalóg s doplnkami k Money S3