Účtovníctvo/Ako vytvoriť manažérsky účtovný report
Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
Pripojte sa k 20 000 používateľom.
Vyskúšajte zadarmo

Ako vytvoriť manažérsky účtovný report

Ako vytvoriť manažérsky účtovný report
Seyfor Slovensko, a.s.
23. 04. 2024
Doba čtení4 minúty čítania
Líbilo se0
Ako vytvoriť manažérsky účtovný report

Obsah

    V dnešnej dynamickej dobre sa firma bez prehľadu o svojej ekonomickej situácií nezaobíde. Pre získanie detailného prehľadu o finančnom stave a výkonnosti spoločnosti sa tvoria manažérske účtovné reporty. Tento kľúčový nástroj podporí strategické rozhodovanie vedenia spoločnosti.

    Čo je to manažérsky účtovný report?

    Účtovný report obsahuje finančný stav a výkonnosť spoločnosti. Zahrňuje dôležité údaje ako príjmy, výdavky, aktíva a pasíva. Jeho hlavným účelom je poskytnúť jasný finančný prehľad. Štandardný účtovný report je obvykle orientovaný externe, často je pripravovaný v súlade so zákonmi a regulovaný určitými štandardmi, pričom slúži najmä na informovanie akcionárov, bánk či ďalších externých subjektov.

    Manažérsky účtovný report slúži na: 

    • Informovanie vedenia spoločnosti
    • Poskytnutie hĺbkovej analýzy o finančnom zdraví spoločnosti
    • Identifikáciu oblastí pre zlepšenie možnosti rastu
    • Podporu efektívneho rozhodovania a strategického plánovania

    Vďaka pravidelnému manažérskemu reportingu si zaistíte lepšiu kontrolu nad finančnými procesmi vašej firmy a dokážete efektívnejšie reagovať na meniace sa tržné podmienky.

    TIP: Reporting si môžete pripraviť sami, alebo ho zveriť do rúk externej účtovnej spoločnosti, pokiaľ jej služby využívate. Prečítajte si viac o tom, ako účtovnej firme môžete vďaka Money S3 jednoducho predávať doklady.

    Čo všetko má manažérsky účtovný report obsahovať

    Ešte pred samotnou prípravou manažérskeho účtovného reportu je dôležité vedieť, aké dáta má vlastne report obsahovať. Keďže manažérsky účtovný report prispieva k informovanému strategickému rozhodovaniu, nemali by v ňom chýbať:

    • Prehľad finančnej situácie: Súhrn aktuálneho finančného stavu organizácie, vrátane príjmov, výdavkov a cash flow. 
    • Analýza výkonnosti a rozpočtové porovnanie: Detailné porovnanie skutočných finančných výsledkov s rozpočtovými plánmi. 
    • Cash flow analýza: Prehľad príjmov a výdavkov, ktorý je kritický pre zabezpečenie likvidity a finančnej stability organizácie.

    Akékoľvek reportovanie je možné robiť len v prípade, že je vaše účtovníctvo prehľadné a vy máte ucelené poznanie o vašich príjmoch, výdavkoch a máte k dispozícií komplexnú správu dokladov. K tomu je ideálne mať účtovný program, kde všetky tieto informácie jednoducho nájdete a môžete s nimi ďalej pracovať. Prečítajte si, kedy je čas zaobstarať si účtovný program.

    Zaistite si vždy aktuálne podnikateľské a legislatívne informácie

    Zadajte váš e-mail a my vám budeme pravidelne zasielať rad tipov z podnikateľského a legislatívneho prostredia. info

    Odoslaním súhlasíte s našimi zásadami pre spracovanie osobných údajov.

    Kroky k vytvoreniu manažérskeho účtovného reportu

    Keď už viete, čo všetko by mal manažérsky report obsahovať, môžete si naplánovať niekoľko krokov, ktoré vás k jeho vytvoreniu dovedú:

    • Definovanie cieľov reportu: Stanovte jasné ciele reportu, aby ste zabezpečili, že bude slúžiť ako efektívny nástroj pre rozhodovanie.
    • Výber relevantných finančných ukazovateľov: Identifikujte kľúčové finančné metriky, ktoré najlepšie odrážajú výkonnosť a zdravie organizácie.
    • Analýza a interpretácia údajov: Vykonajte dôkladnú analýzu zozbieraných dát, aby ste odhalili vzory, trendy a potenciálne oblasti na zlepšenie.
    • Vizualizácia údajov: Použite grafy a tabuľky pre jasnú a zrozumiteľnú prezentáciu údajov, ktoré uľahčujú rýchle pochopenie kľúčových informácií.
    • Revízia a finálna úprava: Skontrolujte report na presnosť a koherenciu, a zabezpečte, aby bol prispôsobený potrebám a očakávaniam cieľovej skupiny.

    Tvorba reportu bude jednoduchšia, pokiaľ využívate účtovný program obsahujúci nástroje na analýzu rôznych finančných ukazovateľov. V niektorých účtovných programoch je možné rovno pripraviť aj vizualizáciu dát, ich prevedením do grafov či tabuliek. Účtovný program Money S3 poskytuje hneď niekoľko možností na vytvorenie prehľadných analýz.

    Vyskúšajte si zadarmo účtovný program Money S3
    S ním môžete jednoducho viesť účtovníctvo, vystavovať faktúry či evidovať sklad pre kamenný i online predaj
    Money S3

    Ako uľahčuje Money S3 tvorbu reportov

    Program Money S3 vám umožní udržať si prehľad v o vašom biznise aj vďaka tomu, že je možné priamo v ňom vytvárať analýzy. Proces tvorby manažérskych účtovných reportov automatizuje okrem iného vďaka:

    • Intuitívnemu rozhraniu: Umožňuje jednoduchú navigáciu a tvorbu reportov.
    • Šablónam a prispôsobeniu: Používateľom dáva možnosť využiť prednastavené šablóny alebo vytvoriť vlastné reporty podľa potreby.
    • Automatickej tvorbe reportov: S modulom S3 Automatic si môžete prednastaviť vytváranie reportov na mesačnej báze, ktoré si potom na začiatku každého mesiaca nájdete v e-maily.
    • Jednoduchému čisteniu salda: S funkciou aktívneho salda v module Účtovné analýzy ušetríte množstvo času pri jeho čistení.

    Vyskúšajte si bezplatnú verziu Money S3 Štart a zistite, či je tento účtovný softvér pre vás to pravé. Verzia Štart obsahuje všetky funkcie, ktoré sú súčasťou platených kompletov, vrátane modulu Účtovné analýzy.

    Boli informácie v článku užitočné?

    Hodnotenie iba pre užívateľov nášho blogu.

    Áno
    Nie
    Vyzkoušejte si účetní program Money S3

    Vyskúšajte si účtovný program
    Money S3

    Zadarmo a so všetkými funkciami

    Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
    Pripojte sa k 20 000 používateľom.
    Vyskúšajte zadarmo
    Zavrieť reklamu
    Prepojte svoje účtovníctvo s podnikaním
    Pripojte sa k 20 000 používateľom.